Napredna optimizacija za tražilice: on-page SEO

Želite li imati veći organski promet na vašu web stranicu, poticati posjete i poboljšati svoju poziciju u rezultatima tražilice? Napravili smo SEO listu zadataka za naprednu seo optimizaciju koju radimo sa svojim klijentima.

Naprednu SEO optimizaciju smo podijelili u 3 dijela, i svaki pomaže kako bi se vaša stranica bolje pozicionirala kod tražilica. Cilj SEO optimizacije je postići bolji ranking za istu ključnu riječ od konkurencije. To je i najjednostavnija definicija SEO optimizacije 🙂

Ako ste dobro pozicionirani na tražilicama to vam je isto kao da imate poslovni prostor u centru grada pored kojeg svaki dan prolaze desetine ljudi koji su zainteresirani za usluge koje nudite. Ako niste visoko pozicionirani to vam je kao da imate poslovni prostor negdje u nekom prigradskom naselju bez autobusne linije gdje samo vi i uža rodbina dolazi u vaš dućan.

Pitanje je, želite li biti u centru grada ili na periferiji?

SEO optimizaciju možemo podijeliti u 3 dijela:

  • On-page SEOoptimizacija i poboljšanje sadržaja koji se nalazi na vašoj web stranici.
  • Off-page SEO – mjerenje, i poboljšavanje stvari koje se ne događaju izravno na vašoj web stranici, kao što su broj i kvaliteta linkova koji su povezani s vašom web stranicom
  • Tehnički SEO – rad na tzv. tehničkim faktorima koji utječu na brzinu rada vaše web stranice i mogućnost da ju tražilice indeksiraju, i kategoriziraju

Sadržaj na web stranici predstavlja temelj seo optimizacije, a broj i kvaliteta linkova koji pokazuju na vašu web stranicu daju tražilicama pokazatelj koliko je vaša web stranica dobra.

U ovom ću članku usredotočiti se na prvu točku napredne SEO optimizacije (On-page SEO). Sadržaj na vašoj web-stranici i HTML kod vaše web stranice sami kreirate i nad time imate najviše kontrole. To su prvi elementi kod optimizacije stranice za tražilice (SEO). Cilj je da se svaka podstranica prilagodi da bude search-engine-frendly (da ju tražilice razumiju).

Tražilice su botovi – a to zapravo znači da su tražilice, kao što je Google, zapravo računalni programi koji moraju pregledati milijune stranica svaki dan, i moraju “razumjeti” o čemu su te stranice. Tražilice nisu botovi, koji će odmah na prvu moći razumjeti o čemu je web, nego im se kroz sadržaj i strukturu “objasni” – hej, ovo je stranice tvrtke xy iz mjesta xyz, i ta tvrtka nudi uslugu yxz. Mi ljudi već na prvi pogled možemo razumjeti o čemu se radi kada posjetimo neku web stranicu.

Nekakvo generalno pravilo je da svaka podstranica na vašoj web stranici treba biti optimizirana za samo jednu do dvije tzv. ključne riječi. Sve više od toga je zapravo natrpavanje i teško se može odrediti što je najvažnije. To je u praksi otprilike ovo: vaša tvrtka ima 10 djelatnosti, i bolje je da za svaku djelatnost (uslugu) imate po jednu podstranicu, nego da ih sve pokušavate staviti na istu i očekivati da će ta podstranica biti jednako dobro pozicionirana za svaki upit.

Tražilice više vole ovu strukturu: webstranica.hr/usluge/prva-usluga; webstranica.hr/usluge/druga-usluga; webstranica.hr/usluge/treća-usluga; itd. Naravno, da možete na jednu podstranicu staviti i sve usluge, koja bi bila “uvodni tekst” za ostale podstranice, i povezivala ih sve s linkovima.

Ova lista za naprednu SEO optimizaciju ispod je napravljena kao lista zadataka koju provjeravamo sa svakim klijentom kako bi postigli što bolje efekte. Međutim, vrijedi spomenuti da je to lista stvari koje međusobno djeluju, dakle, niti jedna stavka nije tzv. deal-breaker, i da će baš zbog toga vaša web stranica biti bolje rangirana (Google koristi više od 200 faktora za rangiranje web stranica).

SEO lista za naprednu on-site SEO optimizaciju

  • Sadržaj je visoko kvalitetan, relevantan, svjež i barem 500 znakova dugačak
  • Glavna ključna riječ je uključena u naslov stranice
  • Glavna ključna riječ je uključena u barem jedan podnaslov
  • Glavna ključna riječ se ponavlja 3-10 puta tokom sadržaja teksta. Nije dobro ni pretjerivati s ponavljanjem jer će stranica biti kažnjena. Treba imati na umu da bi tekst uvijek trebao biti čitljiv.
  • Stranica sadrži i relevantne slike i grafiku koji predstavljaju ključnu riječ
  • Opis za slike i ilustracije sadrže ključnu riječ
  • Sadržaj / alati / resursi koji dijelite s čitateljem treba biti toliko dobar da će oni poželjeti podijeliti na drugim mjestima. Vaš sadržaj mora biti koristan čitatelju – što je korisniji, veća je šansa da će podijeliti sadržaj i da će više ljudi vidjeti vašu web stranicu
  • Ako optimizirate sadržaj za određenu državu ili grad, dobro bi bilo da negdje u sadržaju tekst ili pri dnu stranice piše i lokacija
  • Sadržaj treba biti gramatički i pravopisno točan – tražilice (pa i čitatelji) odmah lošije misle o sadržaju ako je loše napisan
  • Komentari, recenzije, mišljenja drugih posjetitelja znače da je stranica aktivnija od tzv. statičnih stranica
  • Ključnu riječ treba uključiti u URL stranice ako je moguće
  • Svaka stranica treba imati naslov stranice (unutar oznaka u HTML kodu). Pravila za naslov stranice su da treba biti unikatan, da uključuje ključnu riječ ili frazu, i da mora biti kraći od 60 znakova (Google sve dulje od toga skraćuje)
  • Svaka stranica mora imati meta opis (unutar). Iako tražilice ne smatraju da je opis relevantan za određivanje ranka, jako je važan jer je to kratki opis sadržaja koji privlači čitatelja. Meta opis čitatelj vidi na stranici rezultata pretrage, i mora mu biti privlačan te dugačak do 160 znakova. Plus je ako sadrži ključnu riječ koju koristimo u tekstu.
  • Opis slike u alt oznaci – preporuka je koristiti ključnu riječ i u opisu slike.
  • Linkovi unutar sadržaja pomažu, ali ako se koriste razumno – linkovi trebaju biti relevantni, i zajedno sa web stranicama na koje idu trebaju činiti zaokruženu cjelinu. Google smatra da je više od 100 linkova nepotrebno, a i sam bih preporučio da se koristi daleko manji broj linkova. Uvijek je dobro koristiti nekoliko linkova na drugu podstranicu unutar vaše (primjerice u svakom tekstu na blogu koristim link na nekoliko drugih članaka koje smatram da su relevantni uz trenutni).
  • Stranica treba biti optimizirana da je lako čitljiva na mobitelu. Iako je ovo više tehnički faktor, dobro ga je ponoviti nekoliko puta jer je broj pretraga na mobitelu premašio broj pretraga na stolnim računalima.

Ako ispunimo sve uvjete s ove liste, vaša web stranica će biti dobro rangirana za pretraživanje. Ovo je temelj za ostale optimizacije. Lista ne garantira 100% uspjeh i instant dobru poziciju, ali je nastala kao posljedica iskustva i pokazala nam se do sada kao jako dobra.

Postoje i dodatni faktori, kao što su primjerice autoritet domene, broj i kvaliteta linkova koji pokazuju na vaš web stranicu, i ti faktori igraju veliku ulogu za ranking web stranice, no to će biti opisano u sljedećim člancima.

Za kraj… uvijek trebamo testirati on-page SEO. Testiranje nam daje uvid koliko smo dobro napravili posao 🙂 Smatram da je isto, kao i kod brzine ocjena 85/100 jako dobar rezultat. Osobno koristim ove alate:

1) https://seositecheckup.com/ (provjerava on-page seo, brzinu web stranice, server, responzivnost i neke napredne SEO postavke. Super mi je što ima i PDF izvoz podataka i white-label, pa šaljem klijentu report. Minimalna cijena je 24,95$ mjesečno uz neka ograničenja). Seositecheckup.com ima mogućnost probnog testiranja.

Napravio sam test za ovaj članak, i ovo je rezultat:

on-page SEO za članak o on-page SEO optimizaciji :)

Test mi je otkrio par zanimljivosti:
– imam nekoliko slika bez alt-taga
– imam jedan mali inline-CSS (Facebook gumb)
– imam jedan CSS fajl koji nije sažet (Google font fajl)
– IP adresa servera na pokazuje na moju domenu (zato što mi se na serveru nalazi više domena, i ovo je VPS)

Sve u svemu, “greške” su minorne, i osobno sam zadovoljan rezultatom, ne želim trčati za dugom ako nema smisla.

2) https://sitechecker.pro/ (manje opcija nego seositecheckup, ali je besplatan. Rezultati ponekada nisu ažurni)

3) https://www.dareboost.com/en/home (besplatan alat, ali ograničava broj testova)

4) https://www.seoptimer.com/ – alat je plaćen, i ima manje više iste opcije kao seositecheckup.com. Cijena je 29$ mjesečno, ali bez ograničenja

5) https://www.seotesteronline.com/en/ – od besplatnih, ovaj mi je vizualno najljepši, i najjednostavniji. Također, je i najbrži.

6) https://websiteseochecker.com/ je besplatan i nekako mi je najbolji od svih besplatnih jer ima nekoliko super alata i testovi su jednostavni. Također, na jednom mjestu mi daje kompletan popis on-site seo elemenata na koje moram pripaziti.

Napravio sam url analizu za ovaj članak za ključnu riječ: on-page seo i dobio sam ovaj rezultat i popis prijedloga i grešaka na kojima bi trebalo raditi:

Ukupna SEO ocjena za ključnu riječ on-site seo
Ukupna SEO ocjena za ključnu riječ on-site seo

Prema tom testu, imao sam ocjenu 70% i odmah me upozorio na grešku da nisam imao ključnu riječ u meta description oznaci. Iako ta meta oznaka nije ključna za rangiranje, ako posjetitelj vidi ključnu riječ kod meta opisa, da će prije kliknuti na link zato što mu je to signal da je njegov upit odgovoren na linku:

Ako vam se u meta opisu nalazi ključna riječ,, u ovom slučaju: on-page seo, onda je vjerojatnost da će posjetitelj kliknuti na link veća
Ako vam se u meta opisu nalazi ključna riječ; u ovom slučaju: on-page seo, onda je vjerojatnost da će posjetitelj kliknuti na link veća

Test me također upozorio i da provjerim meta ključne riječi i broj ponavljavanja ključne riječi. U prvoj verziji članka imao sam 9 puta ponavljenje u tekstu. Optimalan broj ne postoji, ali svakako ne treba pretjerivati u broju ključnih riječi – ne više od 15 puta u cijelom članku.

Test daje i zanimljive rezultate poput koliko je puta članak podijeljen na društvenim mrežema:

websiteseochecker.com također daje i broj koliko je puta vaš članak podijeljen na društvenim mrežama
websiteseochecker.com također daje i broj koliko je puta vaš članak podijeljen na društvenim mrežama

Problem kod tih automatiziranih testova je što su jako “oštri”. Recimo, kod dareboost.com testa mi je označio kao negativno ako sam primjerice od 27 slika kod jedne propustio dodati alt-tag, ili što su mi 3 cookia nesigurna (i to govorim o Facebook, Cloudfront i od WordPressa što preusmjerava s http na https stranicu cookie.). Osim toga, websitechecker.com mi nije otkrio nijedan backlink, a imao sam ih u trenutku testiranja barem 10ak.

Sažetak

Ovaj članak je prvi u nizu članaka koji opisuje kako radimo naprednu SEO optimizaciju za web stranice. Prvi dio je tzv. on-site optimizacija, odnosno koraci koji se odnose na sadržaj i HTML kod web stranice. Posebnu pažnju kod on-site optimizacije treba obratiti da je sadržaj kvalitetan, te da su ključne riječi ubačene na prava mjesta.



Naprednu SEO optimizaciju uvodimo kao dio naše standardne procedure kod pokretanja web stranice. Kod svih web stranica koje radimo uvijek radimo osnovnu ili naprednu SEO optimizaciju. Nadam se da će vam savjeti iz članka pomoći da i sami optimizirate stranicu za tražilice.

Ako želite profesionalne, optimizirane, moderne i funkcionalne web stranice koje ćete kasnije sami ažurirati, pošaljite nam upit.

← 5 načina kako vam dobro dizajnirana web stranica povećava prihod
Hosting i domena: prvi koraci kod izrade web stranice →

Autor:

Po struci ing. el. i web dizajnom se iz hobija počeo baviti 2009. Ima višegodišnje profesionalno iskustvo u struci i veliki broj različitih projekata iza sebe. Razvoju web stranice pristupa inžinjerski - uvijek nastoji izvuči maksimum i postići najbolji rezultat. Uz kavu i dobru glazbenu podlogu zaboravi na vrijeme dok programira :)

Moglo bi vas zanimati

Hosting i domena: prvi koraci kod izrade web stranice

Što je to hosting? Hosting web stranice, ili web hosting, je naziv za računalo (server) koje ima spremljeno vašu web stranicu i prikazuje ju posjetiteljima. Sve web stranice su “hostane” (engl. hosted = spremljeno) na serverima (računalima posebno namijenjenima za pružanje usluge smještanja web stranica). Svaki server postoji u fizičkom...

Nastavi čitati →

Kako izgleda dobro proveden projekt?

Kada pokrenemo suradnju s novim klijentom s kojim do sada nismo surađivali, jedna od prvih stvari je upoznavanje s načinom rada. Svaka tvrtka ima neke svoje unutarnje procese i drugačije su formirali odnos unutar tvrtke i odnose prema klijentu. Imao sam se prilike susresti s nekoliko različitih primjera, i svaki...

Nastavi čitati →